110426

Jag är bra på att uppdatera bloggen... Eller? Jo men visst håller jag ett ganska bra tempo här. Sure thing, mer bilder skulle man ju behöva plocka in. Men jag glömmer alltid bort det. Men självklart borde jag bättra mig. Bilder är ju alltid roligt att se på, eller kanske en liten musiksnutt. Sånt där är så avgörande för vilken publik man talar till. Nog för att alla ni som läser bloggen gillar att kika på min nuna (HA HA HA), men ibland känner jag mig inte alls speciellt attraktiv. Igår kväll till exempel, då skulle jag fota mig själv ätandes årets första vattenmelon, men jag såg så sjukt trött ut plus att pyjamaströjan hängde ner sig så jag blottande mig själv. Sånt vill vi inte ha med här inte. Jag får försöka ta någon annan slags fruktätarbild när jag faktiskt ser helt okej ut. Inte kl 20:00 på kvällen, i Snoopy-pyjamas med svarta ringar runt ögonen!

Det här med bilder är en tricky business alltså. Ibland blir man så fruktansvärt nöjd med sig själv, för JA! Jag kollar först och främst på mig själv när jag har knäppt bilder eller är med i ett sammanhang eller what ever det kan vara. Om man blir taggad på en bild på Facebook t.ex., vill man ju se helt okej ut, att inga skavanker ska synas etc. Kalla mig fåfäng, what ever you want, men sånt tänker jag på. Ingenting som tynger mitt sinne dock, det ligger i mig sen gammalt. Det lustiga är att ibland orkar jag verkligen inte bry mig, och det är dessa dagar jag undviker kameran.
Jag sitter just nu i bibblan, en timma kvar till lunch. Det är någon som har väldigt mycket parfym på sig. En kille. Det luktar inte gott. Det finstilta har nog inte nått honom. Det är kanske samma person som bor i mitt hus. Där finns det någon som verkar ha installerat en parfymdusch, sen ligger doften kvar i trapphuset i flera timmar efteråt. Jag är helt seriös. Det luktar dessvärre inte speciellt gott. Det luktar billigt.
Nu ska jag plita ner några rader till på min uppsats. Det går framåt, saaakta, men det går framåt. Det är huvudsaken! Ikväll blir det en långpromenad med mina Easy-tone. Får se vart det bär hän, och vilken P3 dokumentär jag ska välja. Solen skiner oavsett, så vem kan inte bli pigg och glad!


[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0