110601

Sommaren är officiellt här! 1 juni 2011 och det blåser ute, men soooolen skiner så jag ska parkera mig på en stol framför balkongdörren och få lite färg på mig medan jag läser mina valda uppsatser.
Det här med att skriva en opponering är inte alls speciellt svårt, men att vara konstruktiv och inte nedlåtande, det är svårt. I  alla fall när det kommer till den uppsats som jag har fått tilldelad. Jeez, min största utmaning är att inte säga: Din uppsats är så pass undermålig, så jag förstår inte innebörden fast med andra ord. Jag ska göra mitt bästa, plus att jag ibland faktiskt kan låta snäll och så där kvittrande glad så jag ska försöka bränna på ett leende och göra mitt bästa för att skapa en diskussion! Håll tummarna för att det går bra, jag känner mig tveksam!


Imorgon kommer La Familia hit, vi ska åka till Kolmården. Kl 10 anländer jag till Norrköping och så drar vi till zoo! Mycket trevligt ska det bli känner jag. Det ska bli väldigt fint väder imorgon också, så hurra för det! Därför ska jag iaf ner på stan och inhandla diverse klädesplagg som är bekväma, inte för varma men samtidigt inte för avslöjande. Känns som att jag redan har en idé i huvudet. Det blir nog bra oavsett! Stan blir det i alla fall på eftermiddagen. Sen ikväll blir det musikquiz på Harrys tillsammans med tjejerna för att fira att Linnea och Jennie har skickat in sin uppsats. Hurra! Jag ska inte stanna speciellt länge eftersom jag måste gå upp och vara pigg och fräsh, men trevligt ska det bli i vilket fall som helst!


Nej, om man skulle ta och sätta igång. Har tvättat nu på morgonen, så måste ta reda på det innan jag gör någonting skolaktigt. Känns lite som att det blir en dag av läsande. Har ju iofs bara att skriva rent min opponering, det kommer gå relativt smärtfritt känner jag. På fredag kväll räknar jag med att vara helt klar med opponering, recensioner och så vidare! Då är det fest!


[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0