110606

Grattis Sverige och även Europa. Det är ju inte bara vår nationaldag idag, utan även D-day, den dag då de allierade räddade Europa från att bli en total katastrof!

Igår hämtade min syster upp mig här, mig och två gigantiska resväskor fyllda med kläder, lakan och skor. Sen körde vi hem till Kolsva så att jag kunde hämta päronens bil som på måndag ska bli fullproppad med flyttlådor och annat som ska med hem. 1 vecka kvar i Linköping, 1 vecka kvar i den staden som har varit mitt hem sedan augusti 2008. 1 vecka kvar i denna underbara lilla bubbla som kallas studentliv. 1 vecka att göra det bästa av situationen och umgås så mycket man kan med folk man håller kär! :) Helgen var underbar, mycket roligt både i fredags och i lördags. Här kommer lite bilder!




Jag ser faktiskt fram emot att få komma hem. Kände det igår när jag var hemma den lilla korta stund, samt när jag vaknade imorse. Tror det mest beror på att jag tycker det är lite småtråkigt att äta själv, så ska bli riktigt trevligt att få laga mat åt två andra personer - ibland tre om syster är hemma på Mossis! Mycket matlagning ska jag göra i sommar, fräsha sallader, grillat av alla dess slag, och annan passande mat för ljumma sommarkvällar!
Idag när jag kom ner till Linköping så blev det sol på Irret med finaste Lina! Mycket trevligt och jag känner minsann att grunden börjar lägga sig nu. Hoppas på mycket utomhusarbete i sommar, så jag kan få lite mer jämn bränna. Tyvärr blåste det total storm, så jag kunde inte alls fokusera på att läsa och hålla i papprena samtidigt, så la ner det rätt kvickt! Jag hinner ändå! :) Trevligt var det i vilket fall som helst och när det är såna här dagar måste man ta vara på dem. Imorgon skulle det kunna bli regn och åska samt att resterande dagar denna vecka inte alls ser så bra ut vädermässigt!


Nu sitter jag och skriver på en recension. Är dock så sjukt sugen på någonting salt, så tror jag måste ta mig till Ladan och köpa något för att kvällen ska fortlöpa enligt planen. Annars vet jag att mitt huvud kommer bli segt och fokus kommer försvinna! Så ska kila iväg dit nu. Sen blir det Oscar Linnros i högtalarna under tiden, han får gärna ringa mig sen om han vill! Mums hahaha!

[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0