110610

Sista dagen i Linköping. Eller ja, inte riktigt, ska väl mer skriva sista kvällen med klassen! För ikväll har vi avslutningssittning och sen är det slut på det här. 3 år har gått förbi i rasande takt.
Upplägget av uppsatsen gick sådär, genom en rätt hård examinator och kanske (i mina ögon) något orättvisa kompletteringar till både mig och en annan grupp, så har jag inte riktigt blivit klar än. När jag sedan igår, efter en utmärkt opponering som jag är väldigt nöjd med, får höra exakt samma saker från den examinatorn om en uppsats, som min examinator sa till mig och sedan ger han den uppsatsen G... gjorde mig lite irriterad. Ingenting att hänga upp sig på, men jag känner ändå, som en god vän påpekade, att det finns brister i kommunikationen på den här institutionen. Det är någonting jag inte kommer sakna när jag flyttar härifrån.
Jag är trots allt väldigt nöjd med min opponering! Det var riktigt svårt att opponera då respondenten inte riktigt tog till sig av det jag sa och i mångt och mycket inte förstod trots att jag i princip stavade ut vad jag ville få fram. Vid ett tillfälle fick till och med examinatorn gå in och försöka förtydliga trots min otroligt överdrivna tydlighet! Han gav upp efter det, då inte ens hans kritik uppfattades på rätt sätt! Men för min del gick det utmärkt och jag fick god respons från examinatorn!
Så det enda jag behöver fixa nu är min komplettering på uppsatsen och skicka in den! Trots att jag var förberedd på viss komplettering så känner man sig ändå lite besviken. Speciellt eftersom en uppsats får exakt samma kritik från en annan examinator MEN får G. Nå väl! Snart har jag sommarlov och jag märker av att hela min kropp skriker efter att få vara ledig. Det har varit en otroligt tuff vår, och hela jag brakar nog snart ihop av utmattning! Ska bli så skönt att få komma hem till Kolsva och njuta lite av tystnaden!
Nej, nu ska jag sätta igång med att fixa till min uppsats så jag blir klar med det någon gång. På eftermiddagen blir det tårta (om det inte regnar) i skolan, sen blir det snabbt hem och fixa fixa fixa inför kvällen! Kl 6 slår festen igång och jag kan nästan garantera att det kommer rinna både en och två tårar från min kind... here at the end of all things...


[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0