110612

Pingstdagen och flaggan vajjar för fullt här utanför. Söndag, återigen en söndag. Inte vilken söndag som helst, sista söndagen i Linköping. Imorgon packar jag SAAB:en och drar mot Mälardalen, hem till underbara Mossis och världens, absolut världens bästa familj! Jag har sagt det förr, jag säger det igen: Jag är otroligt hemmakär, älskar att vara hemma hos mamma och pappa! Men det innebär inte att jag kommer bosätta mig där, över sommarmånaderna är det alldeles perfekt!
Idag har jag tusen saker jag måste hinna med. Först och främst ska jag tvätta upp lite kläder så jag inte kommer hem med en massa smutsigt. Sen blir det till att skriva klart det lilla jag har kvar att ändra på uppsatsen. När jag känner mig nöjd och klar med den, så blir det till att pussla ihop flyttlådor och svärta ner händerna med tidningspapper. Allt i köket ska packas, alla småsaker ska packas, alla kläder ska packas, allt i badrummet ska packas... Så mycket som möjligt ska med hem! Oj oj, imorgon testas mina packing skills ordentligt när jag ska försöka få in 5 flyttkartonger, 1 resväska, strykbräda, skor, tvättställning, kylbox, täcken, kuddar, stereo, micro etc i en SAAB 95... Jag vet att det finns en där hemma i Kolsva som är övertygad om att det är nemas problemas, det återstår att se! Till min hjälp har jag anlitat Lina Johnson!
Tidigare imorse såg jag lite bilder från Nice, ett ställe där jag trivdes så himla bra! Första gången jag flyttade hemifrån flyttade jag till ett land där jag inte kunde språket alls! En otroligt spännande upplevelse, så här kommer det lite bilder därifrån!
Minnen! Nu är det dags att sätta igång ordentligt! Snart dags för lunch ser jag, oj oj, tiden rinner iväg!
[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0