110502

Jag hoppas att många av er såg på Humorgalan - För Varenda Unge igår. Om inte, så finns det på TV4 Play. Jag råder er att gå in och titta på den. Jag vet att några av er där ute som läser detta säkert redan har tittat på galan, men för er som inte gjorde det, gör det idag!

Jag kämpar för Varenda Unge. Det finns så otroligt många barn där ute i världen som drabbats hård av krig, torka och fattigdom. Barn som blir så pass undernärda att de utvecklar hjärnskador och inte klarar av att gå vidare från första klass. Genom vår hjälp kan vi motverka detta. Genom att visa ditt stöd, bara genom att skicka ett sms och skänka 50 kr en gång, har du hjälpt över 100 barn till att få ett inpregnerat myggnät som kommer skydda dem mot malaria, eller att de får motta paket med vätskeersättningspåsar. Jag säger inte att man måste bli världsförälder, men att bidra med någonting kommer att förändra någon eller någras liv där ute i världen, och bara till det bättre.
Jag har, som många av mina vänner redan vet, alltid på mig mina Childhood-armband. Varje pärla på armbandet har en egen färg och presenterar en artikel ifrån Barnkonventionen. Dessa armband och Childhood vill påminna dig om allas rättigheter att få vara just barn. Överskottet ifrån försäljningen av armbanden går oavkortat till Childhoods arbete för barns rättigheter runt om i världen. Vill ni köpa armbanden så gå in på Childhood.org och köp nu!
Så var med och kämpa - kämpa för Varenda Unge!
[ida]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0